Przeszkolenie osób zatrudnionych na stanowisku sprzedawcy na pewno zaowocuje zwiększeniem zysków, a poza tym przyciągnie nowych klientów

przez | 17 sierpnia 2021
O tym, że świetnie przeszkolony sprzedawca może sprzedać praktycznie każdy, nawet ten trochę uszkodzony towar, przekonaliśmy się już niejednokrotnie. Cechy charakteru mają tutaj olbrzymie znaczenie, ale najprawdopodobniej o wiele więcej zawdzięczamy odbytym kursom. Właściwie wszelkie umiejętności możemy nabyć, chociaż przy okazji warto dodać, że nie każdy ma szansę na duże zyski w sprzedaży. Wystarczy w tym miejscu wspomnieć o introwertykach, którzy już z definicji nie będą dobrze czuli się za ladą.

Kto jednakże swoją przyszłość zawodową wiąże ze sprzedażą, może nieco podnieść stan swojej wiedzy i nauczyć się przy okazji wszystkich technik sprzedażowych. Na pewno o dużo łatwiej mają ci, którzy już od młodości sprzedawali małej wartości przedmioty w serwisach aukcyjnych. Trzeba jednak uzmysłowić sobie, że powszechnie znane przysłowie uczy: na zdobywanie wiedzy nigdy nie jest za późno. Kierując się tą sentencją nawet ci wieloletni ekspedienci zapiszą się na kurs. W końcu w życiu należy kierować się pokorą, ponieważ wtedy, co zabrzmi nieco paradoksalnie, możemy więcej zdobyć.

szkolenie

Autor: KSAF AGH Krakowska Studencka Agencja Fotograficzna AGH
Źródło: http://www.flickr.com

Wiele razy mieliśmy okazję przyjrzeć się sprzedawcom, którzy siedzą prawie bezczynnie za ladą i czekają na klientów. Taka praca najprawdopodobniej do tych szczególnie przyjemnych się nie zalicza i jest pozostaje mało perspektywiczna. Zresztą jeśli dany sklep nie ma klienteli, to przecież w niedługim czasie zostanie zlikwidowany. Zdarzają się jednak i takie sytuacje, kiedy sprzedawcy muszą obsłużyć tak wiele kobiet, że niełatwo jest im wypić cały kubek gorącej kawy. O ile tacy ekspedienci nie są kasjerami w supermarkecie, to mogą z powodzeniem pójść na szkolenie zatytułowane zarządzanie sobą w czasie . Dzięki zdobytej wiedzy będą mogli radzić sobie z najprzeróżniejszymi sytuacjami, jakie przytrafiają się w godzinach pracy.

Kolejnym wartym uwagi szkoleniem bywa profesjonalna obsługa klienta . Sprzedawcy bardzo często są o dużo bardziej zainteresowani swoim telefonem niż pytaniami potencjalnych nabywców. A jeśli nawet chcą współpracować z klientem, to czasami okazuje się, że nie posiadają nawet elementarnej wiedzy na temat towarów wyłożonych na półkach. Młoda ekspedientka, która nie jest w stanie zareklamować i doradzić np. najlepszego w konkretnym przypadku modelu pralki, powinna pomyśleć nad zmianą profesji albo ostro wziąć się do pracy. W końcu profesjonalna obsługa klienta nie polega tylko na uprzejmym dobry wieczór skierowanym do właśnie wchodzącego delikwenta.
Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*